Знайомство з результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 спонукало спільноту вчителів біології зібратися для обговорення важливих питань. PISA показує, чи готові учні жити в суспільстві й розв’язувати проблеми, використовуючи здобуті знання, уміння й навички. Як вчителю працювати, щоб діти були готовими до завдань PISA з природничих наук? Темою зустрічі для вчителів біології обрали «Методики компетентнісного навчання». Вчителі охоче ділилися своїми напрацюваннями.
Консультант Центру ПРПП Олена Зайва презентувала підбірку компетентнісно зорієнтованих завдань у форматі PISA. Завдання зацікавили вчителів, викликали жваве обговорення.
Юлія Арнаутова, вчителька ліцею №29, має великий досвід впровадження завдань та методик компетентнісного навчання. Із захопленням поділилася з колегами своїм «скарбом» – задачами, творчими завданнями, проєктами, тестами.
Лабораторні та практичні роботи, досліди, проєкти, є невід’ємною частиною біології. Тому питання «Розвиток практичних навичок, як умова удосконалення компетентностей на уроках біології», яке висвітлила вчителька гімназії №10 Марина Городецька, допоможе при виконанні практичної частини програми. І особливо молодим учителям.
«Практичний кейс вчителя з формування компетентнісного навчання при викладанні біології в 5-6-х класах» представила Тетяна Тімофеєва, вчителька ліцею №30. Досвід роботи, перш за все, зацікавив вчителів, які з нового навчального року розпочнуть працювати в НУШ.
Вчителі предметів природничого циклу, описуючи явища та надаючи їм наукові пояснення, мають проводити паралелі з побутовими реаліями, з якими учні стикаються щодня.
Вебінар викликав цікавість. Учасники зустрічі обмінювалися думками, ставили питання, надавали пропозиції. Дійшли згоди, що важливо використовувати завдання із контекстом, наближеними за формою до таких, що використовується в міжнародному дослідженні і, які допоможуть здобувачам освіти розв’язувати проблеми та життєві ситуації в майбутньому.